Werken in een callcenter, leuk én leerzaam!

In een callcenter werken levert je meer op dan je denkt. Naast werken in een professionele werkomgeving doe je ook veel ervaring op die voor je latere carrière bruikbaar is. In deze blog vertel ik je waarom je wél in een callcenter moet gaan werken!

Vraag een willekeurige Nederlander wat hij of zij vindt van callcenters, en het zal een overwegend negatief verhaal worden. Veel mensen associëren ongewenste vormen van telemarketing met het begrip callcenter. Maar een callcenter is veel meer dan een broedplaats voor verkooppraatjes rond etenstijd. Wij leggen je uit waarom uit waarom callcenterwerk wél leuk en nuttig is!

Irritant

Veel mensen ervaren ‘callcentermensen’ als behoorlijk irritant. Dit is de laatste jaren flink afgenomen door alle wet- en regelgeving rondom telemarketing. Je mag niet meer het telefoonboek opentrekken en iedereen bellen. De mensen die je belt hebben al eerder een product afgenomen van de opdrachtgever of zij hebben hun contactgegevens achtergelaten op een website.  

Toekomst

Bij het callcenter krijg je regelmatig trainingen, je wordt continu gecoacht en je kan jezelf blijven verbeteren. Je leert verkoopsignalen kennen, je leert om goed te luisteren en je leert ook om goed om te gaan met teleurstellingen. Je leert om door te vragen en doet veel mensenkennis op. In latere banen komen al deze vaardigheden van pas, zeker als je in een commerciële richting wilt gaan werken.

Flexibele werktijden

De werktijden zijn erg flexibel. Je kan bijvoorbeeld makkelijk parttime werken en de tijden waarom je werkt kunnen aangepast worden aan je situatie. Heb je bijvoorbeeld een tentamen of loop je stage, dan werkt je even iets minder en heb je tijd over dan plan je jezelf iets vaker in.

Toffe collega’s

In ons callcenter werken veel verschillende mensen, in de praktijk zien we er veel gelijkgestemden op een project werken. Er komen veel mensen uit de regio en er is altijd een leuke collega in de buurt.

Leuke projecten

Het aantal projecten is bijna te veel om op te noemen, er zijn in- en outboundprojecten. Een greep uit onze projecten: goede doelen (o.a. Natuurmonumenten en de Hartstichting), energiemaatschappijen, kledingmerken en  een trammaatschappij. Er is altijd wel een project dat bij je past.

Bonus!

Tot slot… Bij veel van onze (outbound-)projecten geldt een leuke bonusregeling. Ben jij een echte topper dan bel je zo je zomervakantie bij elkaar! Bel je liever inbound ook daar zoeken we mensen voor. Op onze website lees je alle vacatures van het leukste callcenter van Nijmegen!

Nieuwsgierig geworden? Maak een afspraak om een keer te komen kijken! Wij zijn te bereiken op telefoonnummer 024-3226600.